Åpent møte og årsmøte i Sandnes SV

Publisert av: reber.roald.iversen Publisert: 25. januar 2017
Oppdatert: 25. januar 2017

Tirsdag 31. januar kl. 18 inviterer Sandnes SV til åpent møte med Petter Eide, tidligere generalsekretær i Amnesty, og Oslo SVs andrekandidat til stortingsvalget. Møtet skal være på Folkets Hus, Kirkegaten 1, Sandnes

Petter Eide vil innlede til debatt i forkant av årsmøtet. Han er Oslo SVs andrekandidat til stortingsvalget.

Her finner du innkalling og sakspapir til årsmøtet: Innkalling årsmøtet 2017 3

Petter Eide (f. 1959) har gjennom mange år hatt fremtredende roller i norsk offentlighet.  Han har arbeidet med en rekke internasjonale spørsmål og har bred erfaring innenfor feltene menneskerettigheter, folkerett, humanitært arbeid, sosialt ansvar og miljø. Eide har også betydelig erfaring i strategisk kommunikasjon, politisk analyse og kampanjearbeid.

Eide var generalsekretær i Amnesty Norge fra 2000 til 2007, før han overtok som generalsekretær i Care International Norge. I perioden 2008 til 2011 var han generalsekretær i Norsk Folkehjelp. Eide har også felterfaring blant annet som leder av Kirkens Nødhjelps arbeid i Pakistan med base i Islamabad. Tidligere har han arbeidet som informasjonsrådgiver i Geelmuyden-Kiese. Eide er utdannet lærer, har hovedfag i sosialantropologi, samt hovedkurs fra Forsvarets Høgskole.